2014 m. birželio 14 d., šeštadienis

Aukščiau dangaus | Preikestolen

Maršrutas/Route: Tønsberg - Stavanger

Patraukt sugalvojom 500 kilometrų į Norvegijos pietus, kitaip tariant Preikestolen ("sakyklos uola", ryškus klifas pietvakarių Norvegijoje, Rogalande, Forsando savivaldybėje, iškilęs 604 m virš Liusefiordo, vienas populiariausių Norvegijos paminklų, nuo kurio atsiveria vaizdinga panorama į fiordą, Kjerago masyvą ir aplinkinius kalnus). Lipti į Preikestolen išsiruošiam antrą kartą - po 3 metų pertraukos. Prisimenu tą dieną kaip vakar, kai pliaupiant lietui ėjome per kalnus, miškus ir tundras. Let's do this again!

Pirmą dieną pravažiavome labai daug tunelių, kalnų, sniegynų, gražių norvegiškų vietų. Tai, kas apibūdina Røldal miestą. Jeigu net vasarą sniegas čia nespėja ištirpti, galima įsivaizduoti kas čia vyksta žiemą! O žiemą čia tuneliai būna ne tik po kalnais, bet ir tarp 2 metrų sniego... Apsistojome labai gražioje vietoje - kalnų slėnyje, ramiame, tuščiame miestelyje.
Antros dienos rytą tęsėme kelyje vis arčiau Stavangerio. Sutikom dar kelis dyyyyydelius gražius krioklius, fiordus ir pagaliau laukėm kelto Forsand - Lauvvik, kuris nuplukdys mus į kelionės tikslą. Susiradę dar gražesnį kempingą nei anądien ir gavę visą namelį prie jūros kranto su vaizdu į kalnus, mėgavomės (ne)norvegiškom gėrybėm.

Pagaliau atėjo ankstus trečios dienos rytas, kuomet išsiruošėm į Preikestolen. Finally! Kaip visada, persimetę kuprines per petį patraukėm jau žinomu taku aukštyn. 4 kilometrai į priekį ir tiek pat atgal. Ėjimo apie 4-5 valandas. Taip pat prieš lipdami būtinai pasitikrinkite ar pasiėmėte vairuotojo pažymėjimą ar kitus svarbius asmens dokumentus - ką gali žinoti, gal prireiks!!! Rytas puikus, žygeivių ne tiek ir daug. Pakeliui, žinoma, prasilenkėme su keleta lietuvių grupelių (kaip jau tapo įprasta). Miškas, pelkės, takas, akmenys, kalnų ežerai, uolos, svajonių kauburėliai iš akmenų ir ilgas bei vingiuotas kelias. Turistai - iš visų pasaulio kampelių, nesistumdantys, malonūs, su šypsena bei nekantrumu veide, nepasikuklinantys pasisveikinti. Nesvarbu norvegiškai, angliškai ar sava kalba! Kai pagaliau užlipi ant pačio aukščiausio taško, sustoji ir apsidairai, pagalvoji, kad viskas kaip iš atviruko.

Nuvažiuota: 1100 km
Nueita: 8 km

Dream team! Iki kito karto!